Pages

Ads 468x60px

27 Mayıs 2014 Salı

muhallebili incirli kek

ben egeli olduğumdan mıdır bilinmez incirin kurusuna yaşına bayılırım bir de kekle bütünleşti mi varın siz düşünün nasıl bir lezzet...

malzemeleri
keki için
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı un
kabartma tozu
kakao
1 su bardağı iri kıyılmış ceviz
çoğunluk inciri kekte kullanıyor lakin ben muhallebiye koydum çıtır çıtır incirin çekirdekleri ağzıma gelsin diyerek ( yeme işi büyük bir zevk benim için )

muhallebi
3,5 su bardağı süt
1 yemek kaşığı nişasta
1 yemek kaşığı un
5 yemek kaşığı şeker
6 adet incir ( suda bekletilip rondodan geçirilmiş)
krem şanti
1 çay kaşığı margarin

yapılışı
3 yumurta şeker ile çırpılır


sırasıyla kabartma tozu, un kakao ve en son ceviz konarak bir güzel çırpılır


 
yağlanmış fırın tepsisine karışım dökülür


 
muhallebi yapımına geçilir..
krem şanti hariç tüm malzemeler muhallebi kıvam alıncaya kadar pişirilir
soğuduğunda krem şanti ilave edilir..
 
 
ben keki ıslatmadım direk muhallebiyi üzerine döktüm
en üstüne de bol tarçın (tarçın en sevdiğim baharatların başında gelir)


 
kek kıtır kıtır muhallebi mis gibi tarçınlı kızgın kumlardan serin sulara atlar gibi :)
 
2 dilimi mideye indirdim bile hiç de üzülmedim bugün akşama kadar temizlik yaptım hak ettim. 10 kalori harcadıysam 100 kalori aldım Allahıma bin şükür bir dirhem et bin ayıp örtermiş (züğürt tesellisi biliyorum)
 
yapacaklara afiyet olsun şimdiden
 
kendinize ve sevdiklerinize iyi bakın
hoşçakalın
 
 
 
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Sample text

Sample Text

 
Blogger Templates